Un Magazin Online este un site web care oferă vizitatorului posibilitatea de a naviga ușor prin produsele existente și de a plasa comenzi online. Produsele sunt prezentate organizat după criterii stabilite de administratorul site-ului, ierarhizate pe categorii, subcategorii, etc. Există mai multe filtre de căutare care fac mai rapidă găsirea unui anumit produs.
Puncte forte ale unui Magazin Online de Produse
- ✔️ Rapiditatea execuției proiectului
- ✔️ Design unic, personalizat în funcție de tema site-ului
- ✔️ Pentru fiecare produs pot fi adăugate mai multe imagini și fișiere explicative
- ✔️ Optimizare pentru motoarele de căutare (SEO)
- ✔️ Promovare pe facebook
- ✔️ Căutare avansată a produselor în site, cu ajutorul filtrelor de căutare
- ✔️ Contor de trafic
- ✔️ Număr nelimitat de produse existente pe site
- ✔️ Întreținere ușoară a site-ului și a bazei de date cu produse, datorită interfeței securizate de administrare
Avantajele prezentării prodselor cu o soluție de e-commerce
Pentru utilizator, un magazin online apare în felul următor
- 🙂 structură ierarhizată pe categorii și subcategorii a produselor din catalog
- 🙂 căutare avansată a unui produs de pe site după diferite criterii cum ar fi: brand, mărime, preț
- 🙂 descriere amănunțită a fiecărui produs
- 🙂 secțiune de comentarii, utilă pentru crearea unei opinii online despre un anumit produs
- 🙂 formular de contact
- 🙂 ușurință în a cere mai multe informații despre un produs cum ar fi: culoare, stoc, mărime, discount
- 🙂 facilitatea de a trimite un link al produsului unui prieten care ar putea fi interesat de acel produs
- 🙂 posibilitatrea de a primi înștiințări cu ofertele promoționale existente pe site, prin modulul de newsletter al „magazinului online”
Pentru administrator o soluție ecommerce are următoarele opțiuni
- 🖥️ Administrarea conturilor: căutarea unui utilizator după numele de cont, nume, prenume, email
- 🖥️ Posibilitatea de a edita sau șterge contul
- 🖥️ Administrarea categoriilor: definirea categoriilor pe mai multe niveluri de ierarhizare
- 🖥️ Editarea categoriilor deja definite, inclusiv mutarea uneia și a tuturor subcategoriilor sale în altă categorie, dezactivarea ei printr-un singur click. În acest caz, categoria și toate subcategoriile sale nu sunt șterse, dar ele nu mai sunt vizibile în catalog
- 🖥️ Ștergerea definitivă a unei categorii și a subcategoriilor sale
- 🖥️ Definirea de atribute de tip „nume valoare” pentru o categorie, caracteristici care apar la toate produsele din acea categorie
- 🖥️ Posibilitatea definirii de filtre de căutare pentru fiecare categorie în parte: administratorul site-ului alege filtrele dintre atributele existente pentru o categorie, iar apoi utilizatorul poate găsi un produs mai ușor, prin căutarea după unul sau mai multe filtre definite (Ex: atribut marcă: model: Dacia, Logan)
Când utilizatorul merge la produsele de la categoria respectivă,
el poate alege să afișeze doar produsele care au un anumit atribut ex: motor 1.4) - 🖥️ Editarea produselor: căutarea după titlu, adăugarea, modificarea sau ștergerea unui produs;
- 🖥️ Un produs are în componență: mai multe imagini editate și fișiere care să ajute la descrierea mai amănunțită a produsului (manuale de utilizare, fișe tehnice,etc). Totodata, are mai multe criterii de selecție (culoare, preț, mărime, greutate, etc) și un număr unic de identificare în baza de date. Un produs mai este identificat într-o categorie și poate avea ca atribut: nou, promoție, cel mai vândut, raport calitate/preț.
- 🖥️ Administrarea mesajelor în care se cer detalii suplimentare sau stocul unui anumit produs – indicator care arată dacă s-a trimis un răspuns la mesaj sau nu.
- 🖥️ Administrarea newsletter-ului: opțiune de scriere a unor mesaje într-o interfață de tip Word. Există previzualizarea mesajelor înainte de a fi trimise, salvarea lor, încarcarea mesajelor salvate și trimiterea lor către emailuri selectate din lista membrilor înscriși pe site.
Durată realizare magazin online
Durata realizării unui magazin online este de aproximativ 14 zile de la data semnării contractului și a punerii la dipoziție a materialelor necesare realizării site-ului (poze, sigle firmă, fișiere cu detalii suplimentare de realizare a soluției ecommerce).